Klanten benaderen mij met drie soorten vragen:

Organisatie-ontwikkeling
Deze klantvragen zijn gericht op ontwikkeling en verandering van organisatiegedrag. Opdrachtgevers hebben ofwel concreet gewenst gedrag voor ogen (vaak in combinatie met een reorganisatie of fusie) dan wel het besef dat de medewerkers meer potentieel hebben dan er op dit moment uit komt: "Help ons dit potentieel te mobiliseren".
Daarnaast word ik ook benaderd om mensen in beweging te krijgen. Ik heb een aanpak die ervoor zorgt dat mensen de leiding over hun leven (weer) pakken, anders gaan kijken, durven te experimenteren en ervaren dat daar succes uit voortkomt.

Management en andere Teams
De aanleiding voor teamontwikkeling is divers: een conflict, het besef dat het team niet komt tot 1+1>3; een reorganisatie, de vorming van een projectteam. Het doel is altijd hetzelfde: zorg ervoor dat dit team tot (beter) resultaat komt. Regelmatig is er geen sprake van een team, maar eerder van een groep. Met name Management Teams blijken eerder "Department Representative Groups" te zijn. Door de zijnsvraag te stellen, worden onderlinge verwachtingen helder wat veelal de samenwerking al verbetert.

Individu
Individuen benaderen mij op zoek naar coaching, begeleiding on-the-job of als sparringpartner bij het leidinggeven. Vraagstukken hierbij zijn: help mij een keuze te maken; hoe stuur ik professionals aan; ik wil mezelf meer laten zien; ik val steeds in herhaling - in welke patronen zit ik en hoe doorbreek ik die; het is chaos in mijn hoofd, help me orde te creëren.


Hiernaast staan enkele opdrachten die ik heb geleid.

contact